معرفی کتاب “طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک”

💸 پول همه چیز نیست … ولی در حد اکسیژن مهم است.
“زیگ زیگلار”
بله هیچ چیز – هیچ چیز، کسب و کار را سریع تر از نبود اکسیژن (پول) از بین نمی‌برد.

✅ این کتاب ویژگی هایی داشت که باعث شد در کنار آموخته های زیاد، کلی از مطالعه اش لذت ببرم:
۱. ترجمه فوق العاده فؤاد معصومی‌
۲. جلد زیبا و شکیل انتشارات آریاناقلم انتشارات آریاناقلم | Aryanaghalam Publication
۳. نویسنده و مدیری خوش فکر و خلاق – آلن دیب «Allan Dib »
۴. ویراستاری شیوا و روان
۵. ارائه ایده های کاربردی و قابل اجرا با مثال های خوب

one-page-marketing-plan.jpg

📕 این کتاب شامل ۹ فصل هستش که در هر فصل یکی از بخش های طرح بازاریابی یک صفحه، کامل توضیح داده شده تا بتونید برای کسب و کارتون یه پلن بازاریابی ارزشمند و کاربردی داشته باشید 👌

🌱 اگر به بازاریابی و کارآفرینی علاقه مندید پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب رو مطالعه کنید 👌🥇

📖 بخش هایی از کتاب:

🔸بازاریابی چیست؟

ساده ترین تعریف بازاریابی که ممکن است با آن برخورد کنید و شامل عبارت های تخصصی پیچیده نباشد، این است که؛
– اگر قرار است سیرک به شهر شما بیاید و شما تابلویی نقاشی کنید که روی آن نوشته شده باشد: «سیرک شنبه در محل نمایش اجرا دارد»، این یعنی تبلیغات – advertising
– اگر تابلو را روی فیل بگذارید و در شهر بگردید، این یعنی ترویج و ترفیع – promotion
– اگر فیل از روی باغچه شهردار رد شود و روزنامه محلی مطلبی راجبش بنویسد، این یعنی، عمومیت پیدا کردن یا ترند شدن – publicity
– و اگر با این اتفاق باعث خنده شهردار شوید، این یعنی روابط عمومی (ساخت ارتباطات) – public relations
– اگر مردم شهر به سیرک بروند، شما غرفه‌های بازی متعدد را به آنها نشان دهید و به آنها توضیح دهید که اگر در این غرفه ها پول خرج کنند چقدر سرگرم خواهند شد، به سوالات آنها پاسخ دهید، و در نهایت آنها مبالغ زیادی در سیرک هزینه کنند، این یعنی فروش – sales 🎯
– و اگر همه این موارد را از قبل برنامه ریزی کرده باشید، این یعنی بازاریابی – Marketing

🔸چطور کسب و کارتان رو نابود کنید؟

دلیل اصلی اکثر کسب های کوچک این است که به رقبای بزرگ و موفق خود، در صنعتی که در آن مشغول به فعالیت اند، نگاه و از آنها تقلید می‌کنند.
به نظر منطقی به نظر می‌رسد؛ کاری که کسب و کارهای موفق می‌کنند انجام دهید و شما هم موفق خواهید شد، مگر نه؟
در واقع این سریع ترین راه برای شکست است…
به دو دلیل:
۱. شرکت های بزرگ دستور کار متفاوتی دارند
۲. شرکت های بزرگ بودجه بسیار متفاوتی دارند

Trusted by some of the biggest brands

spaces-logo-white
next-logo-white
hemisferio-logo-white
digitalbox-logo-white
cglobal-logo-white
abstract-logo-white
white-logo-glyph

We’re Waiting To Help You

Get in touch with us today and let’s start transforming your business from the ground up.

Book A Consultation